SMOKIN’ HOT COLLECTIVE - ljutina koja razara
- Dunja Božić
- 6 min
- 18. februar 2021.
- Dobre priče
- PR
Pravnik, arheolog i likovnjak ulaze u plastenik... Da, ovo zaista zvuči kao početak nekog vica, ali uopšte nije.
Naime, na južnom obodu Beograda, u Barajevu, tri dobra drugara - Todor, Vedran i Dušan, odlučila su pre nekoliko godina da se bave proizvodnjom ljutih papričica i od toga naprave jednu jako gotivnu stvar.
Evo njihove priče...
Šta je Smokin’ hot Collective?
Todor: Znamo da su se u istoriji svi važni poslovi zaključivali u parnim kupatilima, a pošto su ona prošlost, sledeća kultna institucija za takve stvari je, naravno, kafana. Smokin’ hot Collective je nastao u januaru 2018. godine, sasvim spontano i veoma brzo. Vedran, koji se bavi uzgojem raznih biljaka, dugi niz godina imao je ideju da gaji čili papričice. Sticajem okolnosti, ja sam imao plac nadomak Beograda, koji sam nasledio od oca i nisam želeo da zaraste u korov, pa se u tom trenutku spoj ove dve želje učinio logičnim, jer kada je Vedran spomenuo da bi hteo da realizuje ideju oko čilija, odlučio sam da iskoristim tu zemlju za nešto dobro i ostvarim neke zamisli koje je i moj otac imao.
Vedran: Mislim da je Smokin' hot nastao, pre svega, iz velike želje svakog od nas da nađe neki ventil od svakdonevnice, stresa, posla. Svi smo hteli da imamo neku svoju oazu mira i polako stvaramo nešto svoje, čisto, neukaljano, po našem ukusu. Prepoznali smo ovu nit jedni kod drugih i krenuli u ovu priču.
Ja sam lično oduvek gajio biljke, nalazio satisfakciju u tome i uvek težio da imam neko parče zemlje koje bih obrađivao. Kada se ukazala prilika da sa drugarima, koje znam čitavog zivota, ostvarim ovaj san nisam se mnogo dvoumio. Kako smo Dušan, Todor i ja odrasli u istom naselju, životi su nam oduvek bili isprepletani. Dušan me je tako i venčao, tetovirao, uradio moje dredove, skoro sve. Sa Todorom sam svojevremeno radio i u istoj kompaniji. Svi smo išli na mnoštvo istih svirki i druženja. Dakle, dobro se poznajemo, čak smo u mnogome i slični, sva trojica imamo i po jednog udomljenog psa.
Ipak, mislim da se naša najveća prednost ogleda u našim razlikama. Tako, na primer, Dušan radi fantastično sav dizajn, Todor je odličan u komunikaciji i bavi se digitalom, dok se ja uglavnom bavim uzgojem. Uz naše poslove, Smokin' hot ne bi bio moguć da ne dopunjujemo jedni druge. Ideja ove priče je prirodni uzgoj ljutih paprika vrhunskog kvaliteta, sa akcentom na krajnje proizvode - soseve, ljutenice, umake i pinđure. Naša misao se vodi malom, porodičnom proizvodnjom uz mnogo druženja, sto se reflektuje i na naše proizvode. Otkako smo krenuli ljudi su to prepoznali i zaista nam je puno srce što smo deo trpeza u čitavoj Srbiji, a i u ex-YU republikama.
Dušan: Mislim da je sve započeto u ovom formatu prvenstveno zbog ljubavi prema gajenju, želji za druženjem u vreme kada je vremena za to sve manje. Pa zašto od toga ne napraviti nešto?! Pomaže svakako što sva trojica imamo taj „tribe“ momenat, osećaj zajedništva, ali mislim da je to poteklo iz kraja i vaspitanja.
Ideja je da pobegnemo od puke prodaje proizvoda što je klasika danas, nažalost, da vratimo proizvodu dušu i stvorimo tradiciju, a ne trend, da prikažemo ljudima šta je i to kroz šta mi prolazimo, kako rastemo, padamo, ustajemo. Od kuvanja sosa, čupanja korova do roštiljanja sa prijatlejima. Krv, znoj, klasa! To vam je kao grafika, kad se štampa, svi vide otisak a stići do istog je trnovit put gde za greške nema mesta. Umetnik je prljav od glave do pete, a od kreativnog haosa nastane čist otisak. Inače, naše razlike, hobiji, zanimanja su ono šta daje poseban šmek ovoj priči. Pravnik, arheolog i umetnik, svi slobodne i romantične duše, ali zapravo to daje pravu svestranost našoj prilči. Sveto trojstvo razlike, ili kako Todor voli da nas naziva - triumvirat.
Sosevi kao brend!
Todor: Sosevi su bili prisutni i prve godine, ali u skromnim količinama i samo za naše najbliže. Prva tri sosa koja si videla na našem instagram profilu, u onim veselim žutim, crvenim i braon bojama, su sada dobili svoj oblik. Tu je naravno bilo i pitanje ambalaže i svih tih tehničkih detalja koja treba ispratiti da bi se došlo do gotovog proizvoda, ali pošto smo 2020. godine svi bili u istom „sosu“, ove godine smo odlučili da nam fokus bude isključivo na istom. Mnogo je razloga za to, obzirom da znamo koliko je prošla godina bila teška, mi smo je proveli poprilično radno na hacijendi i bili zahvalni što imamo taj luksuz da budemo izolovani, a da postignemo mnogo toga. Kako je svet u pandemiji stao, nekako je i vreme stalo. Tako da svako odlaženje tamo i rad počeli smo da doživljavamo kao ritual i hodočašće, a osećaj mira je neprocenjiv. Prema tome, ja očekujem da ćemo ove godine lansirati tri sosa zvanično, uz standardizaciju i sistematizaciju svega što smo do sada uradili, kako bi mogli da plasiramo proizvod na koji ćemo biti ponosni. Postavili smo godišnje ciljeve i videćemo koliko ćemo biti u stanju da ih ostvarimo. Nažalost, mnogo toga nije pod našom kontrolom tako da ne možemo da očekujemo, ali možemo da se nadamo i prilagodimo. Jedno je definitivno, ovaj projekat je tek počeo da uzima maha, a ljudi koji vole ljutinu počinju da nas prepoznaju. Ja sam već prezadovoljan učinjenim.
Vedran: Definitivno planiramo da usavršavamo recepturu soseva i proširimo paletu proizvoda, a jednog dana da imamo i ozbiljan pogon za proizvodnju istih, kako bi ovo postao stalan posao. Mogućnosti su beskrajne, samo je potrebno vreme i trud. Zbog svega toga smo odlučili da ove godine fokus bude na sosevima, pa svežih paprika neće biti u prodaji ove godine, jer ce sve ići u soseve. Težnja ka savršenstvu je nešto što odlikuje svakog od nas, mislim da je vreme da ove godine to uradimo i sa gotovim proizvodima.
Dušan: Ciljeva je puno i ne smemo se izgubiti u istim. Samo fokus i rad. Zato je dobra stvar što i oko toga imamo podelu, pa to olakšava stvari dosta svima, svako je preuzeo deo koji mu najbolje paše. Glavni cilj nam je da stvorimo brend koji će biti lako prepoznatljiv i koji bi se izdvajao od njemu sličnih, što se polako i dešava. Osluškujemo utiske ljudi, kritike i komentare i to nam je najbolji pokazatelj da li naši ciljevi idu u pravom smeru.
Planovi...
Sva trojica: Iz svega gore navedenog, planovi su širenje proizvodnih kapaciteta i infrastrukture, uz proširivanje palete proizvoda i uključivanje društveno odgovorne dimenzije na lokalu. Ali, kao što Dušan reče, idemo korak po korak, kako bi najpre sazidali dobar temelj. Cilj nam je da trajemo, a pre svega da budemo beskompromisni u pogledu kvaliteta onoga što plasiramo ljudima. Imamo još mnogo toga da naučimo i primenimo jer je do sada glavni fokus bio na proizvodnji vrhunske sveže sirovine i mislimo da smo tu barem došli do nekog nivoa gde se osećamo zadovoljno sa onim što imamo.