Multipraktika: Preduzetničko čedo Milice, Marije i još jedne Milice
- Dunja Božić
- 5 min
- 6. novembar 2020.
- Dobre priče
- PR
Kada, posle samo nekoliko meseci rada, najpoznatiji svetski portal posvećen alternativnim venčanjima objavi priču o venčanju koje su devojke iz Multipraktike organizovale onda moramo da pričamo o njima. PlanPlus Magazin predstavlja fantastični trio - Milicu, Mariju i Milicu.
Pre par meseci Milica, Marija i Milica su se jako obradovale kada je najpoznatiji svetski portal i magazin posvećen alternativnim venčanjima „Rocknroll Bride” objavio priču o venčanju koje je organizovala i dekorisala Multipraktika. Po prvi put „Rocknroll Bride” piše o jednom venčanju iz ovog dela sveta. Dovoljno je da bacite pogled na njihov sajt i videćete u kakvom su se društvu našle naše devojke - šarena tradicionalna venčanja iz najegzotičnijih delova sveta, venčanja na vrhovima planinskih masiva, venčanja na karipskim plažama, venčanja u cirkusu, venčanja sa filmskim i pop kuluturnim temama. Mislim da ste već shvatili o čemu ću razgovarati sa devojkama ...
Ko je Multipraktika?
Multipraktiku čine tri prijateljice koje iza sebe imaju više desetina realizovanih scenografija i kostima za pozorišne predstave, mjuzikle, filmove, muzičke spotove, reklame ali i par projektovanih enterijera u zemlji i inostranstvu. Osim navedenog, one su uspešne u organizaciji i dekorisanju venčanja, korporativnih svečanosti, promotivnih događaja, izloga i štandova.
Prošle godine Milica, Marija i Milica osnovale su Multipraktiku. Ovih dana spremaju se da proslave prvi rođendan u velikom stilu. Sa istim žarom, kao na početku, devojke za PlanPlus Magazin pričaju: „U tom trenutku do nas su sa svih strana stizali saveti kako je bitno zadržati posao, ako ga imaš, bilo kakav, bitno je da se nešto radi, da se stišamo, ne planiramo, budemo zadovoljne, i da “talasanje” ostavimo za neko bolje vreme. Međutim, ideje koje smo htele, u nekom trenutku da sprovedemo u delo, nisu nas ostavljale na miru, i odlučile smo, bez obzira na okolnosti, da se otisnemo u neizvesnost koju preduzetništvo nosi.. I pitaš nas, da li je odluka bila dobra? Odgovor je da! I tako je sve počelo” ..
Za osnivanje i vođenje uspešnog biznisa potrebno je napraviti balans između želja i mogućnosti. „Takođe je značajno povezivanje i sa drugim uspešnim osnivačima koji su već prošli kroz celo iskustvo, razgovori o dobrim i lošim stranama posla. Prvo se “tražite”, skupljate, razmišljate i onda navalite! Jeste zahtevno i naporno, ali treba da pričamo o tome, dajemo primer, budemo inspiracija za neke nove ideje”, priča Marija.
Svet će biti lepše mesto
Želele su da u naponu životne i kreativne snage, naprave brend koji će njihovim stvaranjem doneti promene. Svoje obrazovanje, talente i veštine ulažu u to da svet posle njih bude lepše mesto, iako znaju da u ovom vremenu na ovom podneblju to nije nimalo lak zadatak. Ali, žele da nas podsete da žene i nisu navikle na lake zadatke.
„Izuzetno je bitno da ostanete verni sebi, svojim idejama, da ne odstupate mnogo od svog cilja, ali i da nađete “zajednički jezik” sa drugom stranom. Najbitnije je poverenje u ovom poslu. Apsolutno poverenje. Jer, nećete uživati u sopstvenom venčanju, proslavi, izložbi, bilo kakvom događaju ako budete morali da sve kontrolišete. Osim poverenja, morate imati i poštovanje prema svojim organizatorima i dekoraterima. Ovo nije igra seckanja i farbanja i ovo nije hobi. Ovo je ozbiljan posao. Nas tri smo završile fakultete za scenografiju i enterijer. Iza nas su desetine velikih mjuzikala i pozorišnih predstava, poznatih tv emisija, filmova, studijskih foto setova, velikih događaja, projekata enterijera u zemlji i inostranstvu… Mi znamo kako da dodamo onaj, običnom oku nevidljiv začin, koji potpuno menja utisak. Mi znamo kako se pravi vizuelni x faktor. I u svaki projekat na kojem radimo investiramo puno vremena i energije. Imajte to na umu svaki put kada poželite dekoraterima da kažete da im je nešto samo pet minuta posla”, pričaju mi Milica, Marija i Milica.
Za većinu dekoratera i organizatora događaja, kompanijske žurke su najveći izazov zbog količine posla. Takođe, znaju da budu izuzetno ograničavajuće po pitanju kreativnosti jer se uglavnom slede kruta korporativna pravila.
„I same smo nekada pripadale toj većini dekoratera, ali sve se promenilo od kada smo postale Multipraktika. Prvenstveno nas zovu kompanije koje prepoznaju kreativnu iskru koju posedujemo i kada žele da događaj koji organizuju predstavljaja nešto više od pukog okupljanja”, smeška se Marija.
Na pitanje da li ih je „komercijalna” scenografija odvukla od umetnosti, Marija glasno odgovara - ne!
Kvalitet, kvalitet, kvalitet
Svaki biznis, u današnje vreme, zahteva „pametnu” promociju. Devojke iz Multipraktike dosta vremena provode ispred objektiva koristeći fotografiju kao svoju vizit kartu. Njihov sajt je njihov portfolio, a pogled na Instagram i Fejsbuk stranicu budi u vama želju da odmah započnete „neki svoj biznis”.
Osim portala „Rocknroll Bride” i domaći mediji su propratili njihov rad. Devojke mi pričaju:
„Jutro nakon venčanja koje smo organizovale i dekorisale pre par meseci, za jednog poznatog glumca, donelo je u novinama bombastične naslove. Sve elemente dekoracije same smo isprojektovale i izradile specijalno za to venčanje. Nismo reciklirale stare ideje. Mladenci, koji znaju i poštuju naš rad, prvenstveno iz sveta pozorišne scenografije dali su nam odrešene ruke za stvaranje, a to što se bave javnim poslom i što su među svatovima imali brojne “selebritise”, osim zadovoljstva urađenim, donelo je Multipraktici i 5 minuta tabloidne slave. Nakon pažnje koja je usledila posle objave u svetskim i domaćim portalima, Multipraktika je odlučila da nesebično kreira "Vodič za alternativna venčanja" i postavi ga na svoj sajt. Prikupile smo dosadašnja bogata iskustva i na ovaj način želimo da budućim mladencima ukažemo na neke od potencijalnih zamki, problema i neplaniranih troškova koje mogu da očekuju ako se odluče za ovakav pristup u organizaciji i dekoraciji”.
Planovi...
Multipraktika je već angažovana za desetak projekata u 2020. godini. Planiraju da svom scenografsko-dekoraterskom angažmanu dodaju i novu - društveno odgovornu dimenziju. Učestvovaće u radionicama za mlade dizajnere sa kojima žele da podele svoja dosadašnja iskustva i stečena znanja, u akcijama podrške ženskom preduzetništvu, a želele bi i da se uključe i u organizovanje i dekorisanje neprofitnih i humanitarnih događaja.