Organizacija svadbe - kompletna lista zaduženja za vaš veliki dan bez stresa

Upriličiti događaj za veliki broj ljudi zahteva ozbiljne organizatorske sposobnosti - razmišljanje o svakoj sitnici, tajmingu i detaljima koji mogu ozbiljno da pokvare raspoloženje ako zakasne i jedan minut. Kada ovde dodamo faktor „stajanja na ludi kamen” i činjenicu da ćemo najverovatnije samo jednom u životu imati priliku da budemo počasni organizatori takvog slavlja, tenzija višestruko raste. Svadba je definitivno jedna od najzahtevnijih manifestacija u životu svakog muškarca ili žene koji se odluče da u bračne vode uđu okupljajući veliki broj ljudi uz svečanu večeru i muziku. Zato u ovom tekstu otkrivamo kako proći kroz organizaciju svadbe bez stresa i upamtiti je po perfektnom toku događaja.

Uključiti drage ljude i podeliti im zadatke

Svakako će još tokom planiranja venčanja i svadbe svako od članova porodice i bliskih prijatelja imati ulogu u organizovanju velikog dana. Da li je reč o odabiru restorana za proslavu, sačinjavanju spiska gostiju, rasporeda sedenja za stolovima, odabiru odela za mladoženju ili haljine za mladu, ništa od ovoga budući mladenci uglavnom neće raditi potpuno samostalno. Ako su budući supružnici odlučili da naprave svadbu bez pomoći profesionalnih organizatora venčanja, onda je i više nego poželjno da podele zaduženja svojim članovima porodice i prijateljima. U ovom delu treba razmišljati i o sklonostima svakog pojedinca koji učetvuje u realizaciji svadbe, pa bi najsrdačnijeg prijatelja ili rođaka trebalo staviti u ulogu domaćina ili domaćice koja će svatove u sali upućivati na svoja mesta i davati ostale direktive o protokolu.

Vencanje
FOTO: Pixabay

Dobro isplanirana satnica je pola posla

Za događaj kakav je svadba, naročito ako joj prethode građansko i crkveno venčanje, pa još i sijaset tradicionalnih običaja poput gađanja jabuke na krovu ili odlazak mladoženje po mladu, treba dobro promisliti o vremenu. Mladenci svakako neće zaboraviti da pre početka čitave manifestacije treba da budu opeglani i doterani, pa tako valja utvrditi i koliko je vremena potrebno za šminku, frizuru, oblačenje i ostalu pripremu. Od ovih aktivnosti zapravo i počinje svadbeni dan i tada je tenzija sama po sebi najjača. Zato ne bi trebalo dozvoliti gubljenje „kompasa“ na samom startu. Sama proba šminke, frizure i svadbenog autfita zapravo služi i tome da se utvrdi koliko šta traje. Zato budući mladenci tada ne smeju da zaborave da gledaju na sat.

Double-check najvažnijih učesnika

Oni koji ne postave ograničene rokove mogu dovesti ceo događaj u cajtnot situaciju. Kašnjenje ključnih ljudi poput kumova, roditelja, muzičara i ostalih, stvoriće tenziju i neprijatnost kod mladenaca. Svadbena agenda mora da se poštuje i samo jedna nepredviđena okolnost poput odugovlačenja u dolasku nekog od podrazumevanih učesnika, može da izmesti čitav događaj iz ležišta. Naročito, jer neko od njih donosi burme, bidermajer ili neki drugi važan svadbeni aksesoar. Zato je bitno da ovi ljudi imaju preciznu satnicu koju će ispoštovati i poštedeti sebe i ostale svakog stresa. Iako i sami to znaju, najbolje je naglasiti im koliko je bitno da zarad mira samih mladenaca budu na mestu događaja i ranije.

Mladenci
FOTO: Pixabay

Staviti na papir bitne tehnikalije o kojima niko ne razmišlja

Gde odložiti mobilni telefon ili maramice tokom ceremonije venčanja? Kako dopremiti željenu dekoratvinu traku ljudima koji su zaduženi za tortu? Gde preobuti neudobne cipele za venčanje? Šta ako se otkače bratela ili veo tokom crkvene ceremonije ili vosak sveće isfleka košulju? Sve ovo su sitnice o kojima retko ko razmišlja i uglavnom ih svi rešavaju u hodu, jer se na gotovo svakom venčanju nešto od ovoga dogodi. Napraviti listu mogućih nepredviđenih događaja i rezervnih varijanti zato nije na odmet, jer će spasiti naročito one koji se ne snalaze dobro pod stresom. Uvek neko od prijatelja u torbi može poneti iglu, konac i rezervno dugme.

Torta, dekoracija, šampanjac - da li je sve tu?

Kada svečana ceremonija venčanja prođe i mladenci već izgovore sudbonosno da, činiće se da je najteže prošlo i da dolazi vreme za opuštanje. Međutim, nije baš tako. Prijem gostiju u svečanu salu takođe zahteva organizaciju i razmišljanje - hoće li tamo biti sve dekorisano i spremno, postoji li mesto za odlaganje poklona, ko će brinuti o njima, da li će kamera stići na vreme za prvi ples. Iako svi učesnici u događaju - od restoranskog osoblja do muzičara i fotografa, imaju mnogo više iskustva sa svadbama od samih mladenaca, ipak ne treba sve ostavljati njima na odlučivanje. Oni znaju šta može krenuti naopako, pa će njihova pitanja i sugestije biti značajne. Ipak, ne treba zaboraviti da sami određujemo tok naše svadbe i da su na kraju krajeva svi ti ljudi ovog dana tu zbog nas.

Svadbena torta
FOTO: Pixabay

Ništa se ne podrazumeva

Zamka očiglednosti u koju mladenci mogu da upadnu takođe može da ih košta nerava na sam dan svadbe. Ukoliko restoran u kome je veselje ima više lokacija, nije logično da će sve stići na pravu samo zato što je bliža crkvi u kojoj se dešava venčanje. Da bi se izbegao rizik da neki od važnih rekvizita završe kilometrima daleko od mesta slavlja, treba naglasiti dostavljačima pratećih elemenata tačnu adresu. Takođe, ako je građansko venčanje u samom restoranu, valja proveriti sa matičnom službom da li ima sopstveni prevoz ili je neophodno poslati vozilo po službenika koji će obaviti sam čin venčanja.

Opustite se - savršenstvo je precenjena stvar

Najvažnije je da mladenci i njihove porodice ostanu svesne da i pored dobre organizacije i promišljanja, na samoj svadbi ne mora sve da funkcioniše kao švajcarski sat. Reč je kompleksnom događaju koji uključuje i po nekoliko stotina ljudi, te se u svakom momentu mogu desiti iskoraci ili pehovi. Zato treba zadržati pribranost i hladnu glavu, jer na kraju krajeva, pijani gost ili rušenje svadbene torte mogu biti anegdote po kojima će svadba ostati dugo upamćena. Ovo može biti naročito stresno perfekcionistima, pa je glavna poruka za njih - savršenstvo je precenjena stvar, uživajte u greškama.

Mladenci posle vencanja
FOTO: Pixabay

Uzimajući u obzir sadržaj prethodnih redova, zaključak je da je detaljna organizacija preduslov da svadba bude savršeno izvedena, makar do trenutka kada više nikome ne bude važna ni šminka, ni kravata, ni da li je obuća još na nogama. Koliko god stresno bilo, svi će zapravo uživati u pripremi za veliki dan, kada stavljaju tačku na momački i devojački život. Kada sam dan velikog veselja dođe, uz dobru organizaciju i podelu zadataka, mladenci će moći potpuno da uživaju u samoj proslavi sa dragim ljudima.